خوبی لیلی

 

به مجنون گفت روزی عیب جویی                       که پیدا کن به از لیلی نکویی

که لیلی گرچه در چشم تو حوری ست              به هر جزیی ز حسن او قصوری ست

ز حرف عیب جو مجنون برآشفت                      در آن آشفتگی خندان شد و گفت

اگر در دیده مجنون نشینی                             بغیر از خوبی لیلی نبینی

تو کی دانی که لیلی چون نکویی ست             کز او چشمت همین بر زلف و رویی ست

تو قد بینی و مجنون جلوه ناز                        تو چشم و او نگاه ناوک انداز

تو مو بینی و مجنون پیچش مو                      تو ابرو او اشارتهای ابرو

دل مجنون ز شکر خنده خون است                 تو لب می بینی و دندان که چون است

کسی کو را تو لیلی کرده ای نام                    نه آن لیلی ست کز من برده آرام

اگر می بود لیلی بد نمی بود                         تو را رد کردن او حد نمی بود

                                                                                                          وحشی بافقی

آیا هنوز هم عشقی  به پاکی عشق مجنون و لیلی پیدا می شه؟ یا الان نگاه همه به عشق مثل نگاه عیبجو ست؟ اگه پیدا اگه عشقی شبیه عشق مجنون و لیلی پیدا  بشه بر فرض محال میشه گفت هنوز هم آدمهایی پیدا می شن که وجود معشوق رو بخاطر خودش بخوان نه بخاطر ظاهرش و میشه گفت در قرن بیست و یکم هم عشقهای پاک و آسمونی وجود دارند چون آدمهاش هنوز در بین ما پیدا میشن.

نظرات 4 + ارسال نظر
سهیل پنج‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1386 ساعت 02:56 ق.ظ http://ghaasedak.blogfa.com/

سلام افسانه جان.این شعر رو خوب به یاد دارم چون...
در مورد رویاها و خوب یا بد دیدن زندگی باید بگم من آدم بدبینی نبودم.تا چند مدت پیش حداقل هفته ای دو بار از روی زاینده رود میگذشتم.روزهای اول حس خوبی داشتم اما فقط واسه یه لحظه. ولی اونم عادی شد در واقع همه چیز توی زندگی واسم کاملن عادی شد.آره زاینده رود زیباست اما دقیقن دارم توی همین شهر که مدت زیادی هم نیست توش پا گذاشتم به انزوای کامل کشیده میشم.دیگه چیزی رو دست خودم نمیبینم.هر چه قدر دست وپا میزنم بی فایده ست و همیشه یه جای کار خراب میشه و همه چیز رو خراب میکنه.سعی کردم شرایطی رو فراهم کنم تا بتونم به خودم کمک کنم اما خراب کردم.بقیه بهم میگن صبر کن درست میشه اما خیلی وقته منتظرم. از انتظار خسته هستم.از خیلی چیزا خسته هستم...
I am waiting for the miracle


امیدارم شاد باشی

مجید پنج‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1386 ساعت 10:59 ب.ظ

سلام
کاملا موافقم. البته عشق لیلی و مجنون در دنیای واقعی خیلی کم پیدا می شه. چون الان آدم ها از دریچه چشم خودشون به همه چیز حتی عشق نگاه می کنن.

حمید جمعه 28 دی‌ماه سال 1386 ساعت 06:45 ب.ظ http://www.narvaan.blogsky.com/

سلام خیلی شعر جالبی بود من را به یاد دوره دبیرستان انداخت

حجت جمعه 5 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:18 ق.ظ

آره پیدا میشه
ولی به چه قیمتی
به قیمت این که ۱ دنیا رو بگردیم تا فقط ۱ نفر رو پیدا کنیم
منی که میدونم اگر یکی رو که واقعا دوستش داشته باشم
با این که همه ی دنیا رو بهش بدم
همه ی احساسم مال اون باشه
بازم اون رو واسه ی خودم میخوام
دیگه حرفی برای گفتن نمی مونه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد